H12 starter lørdag d. 2. maj 2020 klokken 9.00 og slutter 12 timer senere klokken 21.00. Du SKAL være i mål inden klokken 21.00 for at få din sidste omgang med i regnskabet, kommer du for sent tæller den IKKE med..!

Se mere under regler

Pris & tilmeldning

Tilmeldingen til H12 starter d. 12/12 kl 12 her på vores site.
Et direkte link på forsiden sender dig videre til Ultimate, som sørger for den praktiske del.

Prisen for at deltage i H12 i 2020 er 695 dkk pr. deltager
(+ et tilmeldingsgebyr)

H12 er et fuld-forplejnings-event, mad og drikke hele dagen igennem er derfor med i prisen.

Før løbet

Ruten og stævneområde

H12 afvikles i Gribskov med stævneplads ved skovskolen i Nødebo på denne adresse:

Skovskolen, Nødebovej 77 A, DK-3480 Fredensborg

Skolen, som ligger i den østlige del af Gribskov, et stenkast fra Esrum Sø, danner en spektakulær ramme for vores cykelløb og selve Gribskov danner grundlag for en smuk rute i afvekslende terræn.

Ruten i år er omkring 12 km. lang og vi forventer omgangtider i nærheden af den halve time for den hurtige rytter og 10-12 minutter mere for gennemsnits rytteren. Vi lover udfordringer nok til alle.

Parkering og aflæsning af grej

Parkering sker på højre side af Nødebovej, når man kommer sydfra. Følg vores anvisninger så kører det så smooth som muligt. Der er en bus vendeplads tæt på P-pladsen, det er fristende at stille sin bil her MEN, det er både DUMT, ULOVLIGT og vil medføre BORTVISNING fra vores løb!

Aflæsning af gear og grej kan, om fredagen, ske tæt på stævnepladsen, a’la skitseret med de røde pile herunder. Lørdag bliver travl, derfor kan private biler ikke komme helt op til stævnepladsen. Har du meget grej med, så kom fredag efter 17.00. Biler og campingvogne skal til enhver tid parkeres efter H12’s anvisninger. kontakt os gerne på: kontakt@h12.dk hvis du kommer med en campingvogn eller bus. Så får vi lavet en plads til jer.

Opsætning af camp

Camp-området åbnes for rytterne fredag d. 1. maj kl 17.00 og her fordeles pladserne efter “først-til-mølle” princippet. Alle telte og personlige ejendele som er på pladsen, inden fredag kl 17 vil blive fjernet. Vi kan desværre ikke tilbyde opsyn med udstyr natten fra fredag til lørdag, så dette sker på eget ansvar.

Kommer du langvejs fra og gerne vil deltage i Danmarks fedeste mountainbike løb, men ikke kan nå frem til starten lørdag morgen kl.9.00, er der mulighed for at overnatte under “ordnede” forhold på f.eks. vandrehjem hotel eller AirBnB i både Fredensborg og Hillerød. Begge under 10 km. fra stævnepladsen.

Overnatning

Er du mere “Outdoor”-typen vil det som vanligt, også være muligt at overnatte i telt på vores stævneplads eller et af Skovskolens mange shelters i området.

Det er også muligt at medbringe campingvogn som kan parkeres ca. 300 m fra stævnepladsen. Anvisning af plads sker af H12 officials. Bemærk det er først muligt at få campingvogn ind fredag efter kl.17!

Tidtagning og chip

Vi benytter Ultimate som leverandør af tidstagning til Scott H12.

Vi anvender en chip som vil være monteret på den nummerplade, som alle ryttere skal køre med. Alle nummerplader med chip udleveres ved indskrivningen og de skal selvfølgelig monteres og sidde på cyklen under hele løbet. Hvis du benytter dig af flere cykler er det derfor vigtigt at du flytter nummerpladen med over på den cykel du kører på. Fejllæsninger eller mangel på læsning af chip, som følge af forkert placering, modregnes ikke i resultatlisten. Chippen er en engangs chip og skal ikke returneres efter løbet. Ultimate har udviklet en app: Ultimate Sport Service LIVE som giver dig mulighed for live resultat formidling direkte på din smartphone eller tablet, virker på alle gængse platforme. Det er også muligt at tilmelde sig en SMS-service fra Ultimate, så man får en forvarsling når en rytter fra ens hold er på vej i mål

Download til AndroidDownload til iPhone

Indskrivningen og udlevering af startnumre

Indskrivningen åbner første gang torsdag d. 30 april hos 29er Bikeshop, Ordrupvej 112A, 2920 Charlottenlund fra kl 15-18.

Derefter rykker vi til Nødebo og udlevere startnumre på stævne pladsen igen fredag d. 1 maj fra kl 17.00-20.00 og igen lørdag morgen fra 6.00-8.30 ligeledes på stævnepladsen i Nødebo. Hvis I har mulighed for at hente jeres startnumre torsdag eller fredag aften, vil det lette presset og gøre situation lørdag morgen noget mindre stresset.

Ellers kom tidligt, indskrivningen lukker lørdag klokken 8.30 præcist. Det er tilladt at afhente start numre for andre deltagere i forbindelse med indskrivning, hvis i f.eks. er en klub med flere hold. Det er naturligvis IKKE muligt at deltage, hvis I ikke er skrevet ind.

Vi har valgt, at deltagere til H12 ikke behøver at underskrive en slags ”ansvars-fraskrivelses-blanket” inden løbet, forstået på den måde at det ikke er vores ansvar hvis kommer til skade på jeres cykel til vores løb. Vi mener at det er indlysende, at det ikke er vores skyld, hvis I falder og slår jer. Vi opfordrer alle til at køre efter evner og forhold.

Under løbet

Forplejning

Scott H12 yder fuld forplejning til alle vores deltagerne. Det vil sige, at der er morgenmad, frokost og aftensmad til alle ryttere. Al den energi drik du kan drikke samt gratis frugt og kaffe hele dagen. Det vil også være muligt at købe mad til venner, familie og hjælpere! Ud over mad, vil SIS – Science in Sport, være til stede på stævnepladsen hvor det vil være muligt at købe
energiprodukter, hvis du går kold på sporet undervejs.

Solotelt

Der vil være et telt på 5×16 meter ud til ruten, hvor soloryttere kan have deres mad og drikke stående. Der er ikke plads til bagage! Teltet er kun for dem som deltager i soloklassen. Der vil være vand og energidrik tæt på teltet under hele løbet. Husk at tage en hjælper med, hvis du ikke selv har tid til at hente din mad, der er en lille spadser tur ned til f.eks. aftensmaden. Solo teltet vil stå i skiftezonen og altså ‘uden for ruten’ – så din tid i teltet ikke tæller med i dine omgangstider.

Toiletter og bad

Der vil være mobile toiletter fordelt på stævnepladen, samt pissoir til herrerne hvor vandet kan lades. Vær opmærksom på, at solo rytterne til en hver tid har førsteret til de opstillede toiletter. Der vil ikke være mulighed for et bad efter løbet.

Sikkerhed

Som arrangør af H12 lægger vi stor vægt på at sikkerheden skal være i orden. Ruten er markeret så det ikke opstår tvivl om hvor den går, og på de sværeste tekniske stykker vil der være tydelig afmærkning. 12 timer på cyklen er lang tid, og det kan desværre nok ikke undgås at nogle kommer til skade. Derfor har vi en mobil skadestue på vores stævneplads, hvor alle småskader kan behandles på stedet. Derudover vil vores samaritter være klar til at rykke ud på ruten og hjælpe hvis dette skulle bliver nødvendigt.

Skiftezonen

Når man krydser målstregen sagtner man farten, for derefter at køre ind i skifte-zonen, stikker sin ventende makker et “visuelt high five” henover et dertil opstillet hegn, hvorefter den nye rytter kører ud på ruten og man selv kører af ruten.

I de første par timer er der lidt hektisk i skiftezonen da mange af jer rammer den på samme tid. Det plejer at blive bedre efter den første times tid.

Soloryttere eller andre der skal have flere runder i træk, kan køre ud på en ny runde uden forhindringer.

Skift af cykel

Man må gerne udskifte cyklen under løbet, men kun når du IKKE er på ruten. Cykler som bryder ned på ruten, skal med i mål! Det er ikke tilladt at skifte eller låne cykel ude på ruten. Det er tilladt at reparere sin sin cykel på sporet eller modtage hjælp samt reservedele til dette på sporet. Husk at flytte nummerpladen med chippen hvis du skifter cykel!

Cykelvask

Hvis vejret er dårligt og vi får meget nedbør er det svært at undgå mudder på sporet, det har vi taget højde for i planlægningen. Vi sørger for en vaskeplads med højtryksrensere tæt på stævnepladsen.

Lys og lygter

Der kan godt blive mørkt i skoven sidst på dagen, i starten af maj. Så hvis du vil holde gennemsnitsfarten oppe anbefaler vi at have lys på hjelmen de sidste par timer.

Efter løbet

Præmieoverrækkelse og Lodtrækning

Når alle ryttere er i mål og de værste røverhistorier er fortalt kan præmieoverrækkelsen begynde. Her vil vi kortvarigt hylde vinderne i de respektive klasser og champagne propper vil flyve. Bagefter skal alle de fede lodtræknings præmier finde deres ejermænd.

Vi trækker lod blandt alle deltagere ved H12 der har puttet ét lod i præmieposen, dit lod bliver udleveret ved indskrivningen sammen med din nummerplade.

Reglen er, at man skal være tilstede på pladsen for at modtage sin præmie. Er du ikke tilstede vil præmien gå til den næste vi trækker. Lodtrækningen til H12 er legendarisk i mountainbike kredse, da der ofte er flere cykler til en værdi på 15-30.000 kroner på højkant.
Vi anbefaler alle at blive hængende!

Præmier

Til H12 er der præmier til top 3 i alle 6 klasser, samt lodtrækningspræmier til jer der ikke kører helt så hurtigt. Der skal lyde en stor tak til vores sponsorer, som leverer alle de flotte præmier vi kan give videre til jer. Vi trækker lod om de fedeste præmier, så alle har lige stor chance for at vinde disse.